El dia internacional de l'educació ambiental es va originar al 1975, any en què va tenir lloc el seminari internacional d'educació ambiental a Belgrad. En aquest acte es van establir els principis de l'educació ambiental en el marc dels programes de les Nacions Unides. Com a resultat, es va publicar la carta de Belgrad, que encarna les exigències fonamentals de l'educació ambiental.
La cultura mediambiental va sorgir en la dècada de 1980, per cridar l'atenció sobre els danys que el planeta va començar a patir i desenvolupar accions per frenar i revertir el canvi climàtic i altres fenòmens que estan matant els ecosistemes.
L'educació ambiental és un procés dinàmic i participatiu, que busca despertar en la població una consciència que li permet identificar-s'hi amb problemes mediambientals tant en el nivell general (global) com en el nivell específic (mitjà on viu). També busca identificar les relacions d'interacció i independència entre el medi ambient (medi ambient) i l'home, així com promoure una relació harmoniosa entre el medi natural i les activitats humanes a través del desenvolupament sostenible, tot això amb l'objectiu de garantir la sostenibilitat i la qualitat de les generacions actuals i futures.
No és casualitat doncs, que el Departament d'Educació del Zoo de Barcelona obrís les seves portes durant aquell any per tal de donar resposta a la necessitat educativa vers aquesta matèria que es demandava des de la ciutadania. Des de llavors, milers de nens i nenes, famílies, estudiants, mestres... ens han visitat fet que ens ha permès anar posant llavors de la cultura mediambiental que és tan necessària.
Canviaran conceptes, evolucionarem, ens adequarem a les noves realitats, però sempre treballarem en pro de l'educació, el medi ambient i la sostenibilitat del nostre planeta.
Per aquest motiu...Seguirem treballant per la natura!